en dag

Idag går mina tankar runt och runt och runt i en enda karusell. Jag jobbar till stängning men skulle egentligen bara behöva åka hem med detsamma. Idag känner jag ilska. Besvikelse. Och tvekar på allt här i livet. 
Imorgon är jag iaf ledig och då kan jag sortera mina tankar lite bättre och förhoppningsvis bli på bättre humör igen. 
Till helgen väntar tjejhäng uppe hos Amanda och det ska bli så kul. Skönt att lämna Sundsvall i några dagar och umgås med vänner, äta gott och skratta. 
Ska även på lägenhetsvisning imorgon, hoppas innerligt att den känns bra. För vattenläckan hemma är nog värre än de trodde ändå. Vilket jag verkligen inte har varken tid eller lust med just nu. Tänk att köpa min egna bostad? Få renovera som jag vill. Inreda som jag vill. Bo precis som jag vill. Det är vad jag behöver nu. En nystart. Och något som jag kan sysselsätta mig med på lediga vardagar och ensamma kvällar. 
För nu när jag kommer hem om kvällarna så har jag bara ångest. Gråter. Och försöker bara sova bort smärtan i mitt bröst. Tomrummet. 
Men mars är här i vilket fall och jag kan känna att vindarna vänder. Varje dag är en kamp för sig men jag vet att jag kommer vakna upp en morgon och se solen. Jag kommer vakna och känna mig positiv. Jag kommer att vilja leva livet igen. En dag. 
Kram 

Kommentera här: